פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושירות לקוחות 1-599-50-50-04
הסניפים שלנו לחצו לפרטים >
רכשת היום? קבל מחר!
1-599-50-50-04

 

 

מחפש/ת מוצר ספציפי ולא מצאת?

 

אנא מלא/י את הפרטים והצוות שלנו
ישמח לעזור לך לאתר את המוצר המבוקש.

טיפים לתחזוקת מזגן בסגנון עשה זאת בעצמך (DIY)

בשיאו של הקיץ, אין כמו המפלט של בית קריר וממוזג. בעוד שמזגנים נתפסים לעתים קרובות כסוסי עבודה, תחזוקה שוטפת היא המפתח כדי להבטיח שהם פועלים באופן תקין ויעיל. למרבה המזל, חלק מעבודות תחזוקת המזגן תוכלו לעשות בעצמכם מבלי להזמין טכנאי מזגנים. הנה כמה עצות בסגנון “עשה זאת בעצמך” (DIY) כדי לשמור על המזגן שלכם במצב מעולה במיוחד לקראת בואו של הקיץ.

הבנת מערכת המיזוג שלכם! 

לפני שנדבר על תחזוקת מזגן, כדאי שתהיה לכם הבנה בסיסית על מערכת מיזוג האוויר שלכם. רוב הבתים משתמשים במערכת מפוצלת, הכוללת יחידה חיצונית (מעבה) ויחידה פנימית (סליל מאייד). המערכת מקררת את ביתכם על ידי זרימת נוזל קירור בין שתי היחידות הללו, הוצאת חום מהפנים ושחרורו החוצה.

טיפים לתחזוקת מזגן בשיטת DIY

בדיקות ושינויים מסננים רגילים

  • # קו החיים של ה-AC שלכם – מסנן האוויר הוא חיוני לשמירה על איכות האוויר והבטחת היעילות של יחידת ה-AC שלכם. מסנן סתום מגביל את זרימת האוויר, ומאלץ את המערכת לעבוד קשה יותר, מה שעלול להוביל להגדלת חשבונות החשמל ולתיקונים שעלולים להיות יקרים.
  • # באיזו תדירות לבדוק? - מומלץ לבדוק את מסנן האוויר מדי חודש, במיוחד בתקופות שימוש גבוהות כמו קיץ וחורף. בהתאם לדגם ולסביבה הביתית שלכם (למשל: חיות מחמד, אבק), ייתכן שיהיה עליכם להחליף אותו בתדירות של כל שלושה חודשים.

שמירה על ניקיון 

  • # תחזוקת יחידות חיצוניות - היחידה החיצונית של המזגן זקוקה לזרימת אוויר מספקת כדי לתפקד כהלכה. וודאו שיש לפחות 2-3 מטרים של מרווח מסביב ליחידה ותדאגו לשמור אותה נקייה מעלים, לכלוך ופסולת.
  • # ניקוי עדין – אתם יכולים להשתמש בצינור גינה כדי לשטוף בעדינות כל לכלוך מסליל הקבל. היזהרו לא לכופף את הסליל שכן הדבר עלול לחסום את זרימת האוויר.

תחזוקת מזגן

בדיקת קווי נוזל הקירור

קווי נוזל הקירור, או קווי קירור, עוברים בין היחידות החיצוניות והפנימיות. אלה צריכים להיות מבודדים כדי לשמור על יעילות. בדקו את הקווים אם ישנם סימני בלאי או נזק והחליפו את הבידוד במידת הצורך.

הקפדה על ניקוז תקין

  • # הימנעות מנזקי מים - יחידת AC מסירה לחות מהאוויר, אשר מנוקזת מהבית. וודאו שקו העיבוי נקי כדי למנוע הצטברות מים, מה שעלול להוביל לצמיחת עובש או נזק למים.
  • # ניקוי קל – אתם יכולים להשתמש בוואקום רטוב/יבש כדי לנקות סתימות מקו הניקוז של AC מעת לעת, ולמנוע הצפת יתר ונזקים.

הגדרות תרמוסטט אופטימליות

שימוש בתרמוסטט הניתן לתכנות יכול לעזור לשמור על טמפרטורה אידיאלית בבית מבלי להזיק למערכת. הגדרת התרמוסטט לטמפרטורה גבוהה יכולה לגרום למזגן לפעול יותר ובכך לצרוך יותר חשמל.

עזרה מקצועית בעת הצורך

אמנם משימות תחזוקת מזגן רבות ניתנות לניהול בעצמכם, אך חיוני לזהות מתי יש צורך בעזרה מקצועית. בדיקות שנתיות על ידי טכנאי HVAC מוסמך יכולות למנוע בעיות קלות להפוך לבעיות גדולות.

לסיכום, נטילת יוזמה לתחזוקת המזגן שלכם לא רק מאריכה את תוחלת החיים שלו אלא גם משפרת את יעילותו, מה שמוביל לבית קריר/חמים יותר וחשבונות חשמל נמוכים יותר. ע"י ניקוי ותחזוקה שגרתיים ותמיכה של טכנאים במידת הצורך, תוכלו לעשות זאת בעצמכם ע"י תמיכה של אנשי מקצוע בעת הצורך. עם תחזוקה נכונה, תוכלו ליהנות מקיץ קריר ונעים והוצאות חשמל מופחתות.

מזגני איכות ששווה לבדוק

אם אתם מחפשים מידע נוסף על תחזוקת מזגן או שוקלים לקנות מזגן חדש, רשת מחסני איכות כאן כדי לעזור! אנו מציעים מבחר רחב של מערכות מיזוג אוויר, מצננים ומזגנים מהמותגים המובילים בעולם, מה שמבטיח שתמצאו את הפתרון המושלם לצרכי הקירור שלכם. צוות המומחים שלנו יכול להדריך אתכם בתחזוקת המערכת הנוכחית שלכם או לסייע בבחירת מערכת חדשה, תוך הבטחת נוחות אופטימלית בביתכם. צרו קשר!