פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושירות לקוחות 1-599-50-50-04
הסניפים שלנו לחצו לפרטים >
רכשת היום? קבל מחר!
1-599-50-50-04

 

 

מחפש/ת מוצר ספציפי ולא מצאת?

 

אנא מלא/י את הפרטים והצוות שלנו
ישמח לעזור לך לאתר את המוצר המבוקש.

כמה עולה מזגן לשעה – צריכת חשמל מזגן – כמה זה עולה ואיך ניתן לחסוך

מזגנים נחשבים לאמצעי המיזוג היעיל ביותר מבין שאר האפשרויות לקירור ולחימום הבית. עם זאת, בעיקר בימות החורף היותר קרים, וימות הקיץ היותר חמים, סוגיית צריכת חשמל מזגנים נעשית משמעותית מאוד בתוך הצריכה הכללית של המשפחה. לכן, אחת השאלות המרכזיות שאותן אנשים מעוניינים לברר לפני קניה של מזגן חדש, היא כמה חשמל צורך מזגן או ליתר דיוק – כמה עולה מזגן לשעה וליום.

אז קודם כל, חשוב שתדעו שבאתר של חברתנו קיים מחשבון פשוט ונוח לשימוש, אשר בו ניתן להזין את נתוני המזגן המבוקש (עילי או מיני מרכזי, תפוקה ב-BTU או כ"ס, דירוג אנרגטי ומספר שעות העבודה) – ולקבל באופן מידי את התוצאה. עם זאת, על מנת שתוכלו להבין ביתר דיוק ופירוט את הנושא, כתבנו את המאמר הבא העונה על שאלות כמו כמה עולה מזגן מרכזי לשעה, צריכת חשמל מזגן 25 מעלות וכמה עולה שעת מזגן 2 כוח סוס, 2.5 כוח סוס וכן הלאה.

 

צריכת חשמל מזגן – מספר מונחים שכדאי להכיר

קודם כל, בשביל להבין כמה עולה מזגן ליום יש להכיר מספר מונחים בסיסיים. המונח הראשון הוא כוח סוס, יחידת הספק האומרת לנו בעצם מהו נפח החלל שהמזגן יכול לקרר בשעה אחת. מובן שככל שהמזגן בעל מנוע חזק יותר, כלומר עם יותר כוח סוס, כך יכולות המיזוג שלו עוצמתיות יותר אבל גם צריכת החשמל שלו עולה. עם זאת, ראוי לציין כי השימוש בכוחות סוס להשוואה בין תפוקות של מזגנים אינו מדויק במיוחד, ולכן עם הזמן עוברים יותר ויותר להשתמש ביחידות שנקראות BTU – ראשי התיבות של British Thermal Unit.

אלו הן יחידות שמשקפות באופן הרבה יותר מדויק את עוצמת המזגן, ולכן כאשר מבצעים את החישוב (כמו במחשבון שלנו), עדיף שלא להסתמך על כוחות סוס אלא על BTU, כאשר כל יחידה כזו לשעה שווה כ-3.4 וואט לשעה. במילים אחרות, קיימת הקבלה ברורה בין העוצמה ב-BTU לבין צריכת החשמל, כמו בכוחות סוס אך מדויק בהרבה. ועם זאת, אם עדיין נוח לכם יותר עם כוח סוס, היצרניות השונות של המזגנים עדיין מציינות את היחידות האלו בהקבלה ל-BTU.

 

מה עוד משפיע על צריכת החשמל של מזגן?

לבד מעוצמת המנוע, יש עוד כמה פרמטרים שמשפיעים על הצריכה. ראשית, תעריפי הקוט"ש של חברת החשמל משתנים מעת לעת ונוטים לעלות בשעות צריכת השיא, ומובן שככל שהתעריף גבוה יותר כך יהיה יותר יקר להפעיל את המזגן. שנית, מה שמשפיע הוא הדירוג האנרגטי של המזגן הנע בין האותיות A – הכי חסכוני ועד G – הכי בזבזני, וברור שכדאי לקנות מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה ככל האפשר.

בנוסף, קיימת השאלה של כמה שעות המזגן עובד ביום. התשובה לכך מורכבת מהרגלי השימוש שלכם, כמו כמה זמן אתם נמצאים בבית, האם אתם מפעילים את המזגן לאורך היום והלילה, המקום בו אתם גרים (יותר ממוזג, יותר חם), הטמפרטורה שאליה אתם מכוונים את המזגן, וכדומה. בנוסף, הצריכה תלויה בגודל החלל שאותו המזגן צריך למזג, שכן ככל שמזגן יותר קטן צריך למזג חלל יותר גדול, כך הוא יעבוד ללא הפסקה וצריכת החשמל תעלה. מעבר לכך, קיימים גורמים נוספים שיכולים להשפיע, כגון מזגן עם טכנולוגיית אינוורטר שיכולה לחסוך משמעותית בצריכה, בעיות שונות כגון מחסור בגז, מסננים סתומים, בעיה בחיווט החשמלי וכדומה.

 

אז תכל’ס – כמה עולה מזגן לשעה?

על מנת לסבר את האוזן לגבי כמה מזגן צורך לשעה, נביא מספר דוגמאות לעלויות הפעלת מזגנים מסוגים שונים נכון להיום. חשוב להדגיש כי העלויות בהחלט עשויות להשתנות בהתאם לתעריפים של חברת החשמל, לסוג המזגן ולפרמטרים נוספים כפי שצוינו לעיל.

  • צריכת חשמל מזגן 2.5 כ"ס – מדובר במזגנים עיליים עם תפוקה של כ-23,500 BTU שהפעלתם לשעה תעלה נכון להיום 1.09 ₪. יש לציין כי אלו מזגנים בדירוג אנרגטי A, וכאמור ככל שהדירוג נמוך יותר כך הצריכה עולה.

  • כמה עולה שעת מזגן 2 כוח סוס – מדובר במזגנים עיליים בדירוג אנרגטי A בתפוקה של כ-18,000 BTU, שהפעלתם לשעה עולה נכון להיום 0.83 ₪.

  • מזגנים 3.5 כ"ס  – התפוקה שווה לכ-31,000 BTU. מדובר במזגנים מיני מרכזיים בדירוג אנרגטי A שהפעלתם תעלה כ-1.51 ₪ לשעה. על מנת לסבר את האוזן, אם זהו אותו המזגן בדירוג אנרגטי C ההפעלה עולה 1.56 ₪ לשעה.

 

לפרטים נוספים והכוונה מקצועית – פנו אלינו אם יש לכם שאלות נוספות בנושא, או אם אתם רוצים הכוונה לגבי קניית מזגן חסכוני שמתאים לצרכיכם, פנו אלינו.