פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושירות לקוחות 1-599-50-50-04
הסניפים שלנו לחצו לפרטים >
רכשת היום? קבל מחר!
1-599-50-50-04

 

 

מחפש/ת מוצר ספציפי ולא מצאת?

 

אנא מלא/י את הפרטים והצוות שלנו
ישמח לעזור לך לאתר את המוצר המבוקש.

סוגי מזגנים – מדריך קניית מזגן לפי תקציב

בשעה טובה, החלטתם להתחדש עם מזגן שיחמם לכם את ימות החורף הגשומים, ויקרר את הקיץ הישראלי הלוהט. מטבע הדברים, אחת השאלות שחייבות לקבל מענה היא איזה מזגן כדאי לקנות כך שיתאים להרגלי והעדפות השימוש שלכם, למספר החדרים בבית וגודלם, וכמובן גם למסגרת התקציב העומדת לרשותכם.

 

בשורות הבאות יוסבר איך לבחור מזגן לדירה או לבית פרטי, בדגש על סוגיית העלויות.

 

איזה סוג של מזגן כדאי לנו לקנות?

ראשית, חשוב להבהיר כי את התשובות הטובות והמפורטות ביותר תוכלו לקבל מאנשי המקצוע שלנו, שישמחו להסביר לכם איך להתאים מזגן לבית או לדירה, תוך התייחסות לקשת רחבה של שיקולים שצריך להביא בחשבון – החל בטכנולוגיות, דרך צריכת החשמל השוטפת ועד ליצרנית ואחריות. 

ועכשיו, איך יודעים איזה מזגן לקנות? קודם כל צריך להכיר את שלושת האפשרויות העיקריות של סוגי מזגנים. הראשונה והזולה ביותר היא קניית מזגן עילי שנותן פתרון מצוין לחללים קטנים ובינוניים. מדובר במזגנים קומפקטיים ושקטים שהתקנתם גם היא יחסית פשוטה וזולה, אך הם לא מתאימים לחלל גדול וגם לא לחימום של מספר חללים באותה הדירה או אותו הבית. עם זאת, קיימים גם מזגנים עיליים מפוצלים, מסוג מערכת מולטי, שיש להם מדחס חיצוני אחד שמחובר ליחידות פנימיות שונות, מה שמאפשר למזג כמה חדרים בבית. אמנם העלות של המזגן והתקנתו גבוהה יותר, אך אתם חוסכים מעצמכם קנייה והתקנה של כמה מזגנים עיליים. 

האפשרות השלישית היא לקנות מזגן מיני מרכזי, שמהווה פתרון מצוין למיזוג כמה חללים יחסית גדולים בבית. מצד שני, ראוי לזכור כי מזגנים אלו יקרים יחסית וגם התקנתם איננה זולה, כאשר לפעמים יש צורך לבצע גם הנמכה של התקרה.

 

מחירים של מזגנים וההקשר לתפוקתם

אם אתם מחפשים מזגן הכי זול שיש אבל יש לכם חלל גדול לחמם, זה לא ממש יעבוד. למעשה, התשובה לשאלה איך בוחרים מזגן לבית מתחילה עם נושא התפוקה הנדרשת, שלוקחת בחשבון הן את נפח החלל, הן את הקומה בה אתם מתגוררים (קומת קרקע, גג או ביניים), והן את הבידוד של המבנה. ככל שמדובר בחלל גדול יותר ובתנאי בידוד פחות טובים, כך יהיה צורך במזגן בעל תפוקה רבה יותר, הנמדדת ביחידות BTU. וככל שהתפוקה גדולה יותר כך מחירו של המזגן יהיה גבוה יותר, וגם לא ניתן יהיה להסתפק במזגן עילי רגיל.

 

אם בכל זאת תחליטו להתעלם ממדריך קניית מזגן זה, מה שיקרה בסבירות גבוהה הוא שהמזגן הקטן מידי יעבוד שעות נוספות בלי הפסקות, מה שיגדיל מאוד את הוצאות החשמל השוטפות ויגרום לבלאי גדול יותר של המזגן.

 

טכנולוגיות מתקדמות של מזגנים ומידת הכדאיות שלהן

אם אתם עדיין לא מכירים את טכנולוגיית האינוורטר, שבה פועלים כיום מרבית המזגנים, או את מערכת מיזוג VRF המאפשרת את החיבור של מזגנים עיליים מפוצלים, כדאי שתשימו לב אליהן. מצד אחד, מזגנים עם הטכנולוגיות החדשות יותר יקרים מהמוצרים האחרים.

 

מצד שני, ככל שמשתמשים בהם יותר כך ההשקעה מחזירה את עצמה, שכן הם מקטינים את צריכת החשמל באופן משמעותי, ברמה שנעה בין 30% ל-50%. מעבר לכך, טכנולוגיית האינוונטר מציגה יתרונות נוספים כגון אורך חיים ממושך יותר, אחזקה שוטפת זולה יותר ועוד.

 

לקחת בחשבון גם את מקדם היעילות והדירוג האנרגטי

אם כן, כאשר אתם בוחרים את המזגן החדש שלכם כדאי להתבונן גם על עלות הרכישה וההתקנה, וגם על העלויות השוטפות לאורך זמן מבחינת צריכת החשמל. מקדם יעילות במזגנים נמדד ביחידות שנקראות COP ומבטא את היחס שבין כמות החשמל שהמכשיר צורך ובין כמות האנרגיה התרמית שהוא מספק. ככל שמקדם יעילות מזגן יותר גבוה כך הוא יותר יעיל מבחינת צריכת החשמל. את הציון של מדרג היעילות תוכלו לראות על תווית האנרגיה של המזגן, שלוקחת בחשבון עוד מספר פרמטרים.

 

לכן, אינכם חייבים לצלול אל עומק ההבדלים בין דירוג 3 או 3.5 COP אלא מספיק להסתכל על תווית האנרגיה שכבר התייחסה אל מקדם היעילות, ומציינת את דירוג המכשיר באותיות A (החסכוני ביותר) עד G (הבזבזני ביותר). 

 

לפרטים נוספים והכוונה מקצועית – פנו אלינו

מלבד האמור לעיל, יש עוד שורה של פרמטרים שכדאי להתחשב בהם בעת בחירה של מזגן לדירה או לבית, כגון נוחות השימוש והתפעול רמת הרעש שלו, משך האחריות ועוד. כאמור, אנו ממליצים לפנות לקבלת ייעוץ והכוונה לקניית המזגן המתאים ביותר. למידע נוסף וסיוע, פנו אלינו.