פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושירות לקוחות 1-599-50-50-04
הסניפים שלנו לחצו לפרטים >
רכשת היום? קבל מחר!
1-599-50-50-04

 

 

מחפש/ת מוצר ספציפי ולא מצאת?

 

אנא מלא/י את הפרטים והצוות שלנו
ישמח לעזור לך לאתר את המוצר המבוקש.

כמה זמן מחזיק מזגן? – כל המידע על אורך חיי המזגן

מתכוונים לקנות מזגן חדש? אם כן, אחד הפרמטרים שחשוב לבחון ולהבין הוא כמה זמן מזגן יכול לעבוד, כלומר מהו אורך חיי מזגן הנקבע ההתאם לסוגו, איכותו היצרנית, חומריו והיבטים נוספים. מאידך, אם מערכת המיזוג הקיימת אצלכם סובלת מבעיות, בוודאי תרצו לדעת מתי להחליף מזגן ומתי עדיף להמשיך ולתקן, ובכך לחסוך בהוצאות. 

אז בשורות הבאות יובא מידע על אורך חיים של מזגן וגם נסביר לכם מתי כדאי לקנות מזגן חדש ומתי כדאי לתקנו.

 

כמה זמן יכול להחזיק מזגן?

לשאלה כמה זמן מחזיק מזגן אין תשובה אחת ויחידה. באופן כללי, ניתן לומר כי אורך החיים הממוצע של מזגנים עיליים נע בין עשר לחמש עשרה שנים, ובשלב זה הם כבר נחשבים לישנים. אמנם, הם עשויים להחזיק מעמד לתקופה ארוכה יותר, אך בתקופה הזו כבר עשויות להתגלות יותר ויותר בעיות, כמו גם עלייה בצריכת החשמל, רעשים שונים וכדומה. הבעיות נובעות לרוב מבלאי, שקשור הדוקות גם לאופן השימוש – נושא חשוב שעליו יורחב מיד.

מאידך, כאשר בוחנים מהו אורך חיים של מזגן מיני מרכזי רואים שהוא נהנה מאריכות ימים טובה יותר. כיאה למזגן שגם עלה הרבה יותר ומתוכנן באופן קפדני, מזגנים כאלו יכולים גם להחזיק עשרים שנים, אם כי זהו לרוב הטווח המקסימאלי ובהחלט יכול להיות שמזגן מיני מרכזי יצטרך החלפה אחרי חמש עשרה שנים ולעיתים אף פחות מכך. כמובן, כמו במזגנים עיליים הדבר תלוי באיכותו של המזגן שקניתם, וכן באופן השימוש והתחזוקה לאורך הזמן.

יש להבין כי מזגן הינו מכשיר המשלב חשמל, אלקטרוניקה ומכאניקה בדרגות מורכבות שונות, וכמו כל מכשיר הוא זקוק להתייחסות נאותה על מנת להאריך ימים. עם זאת, אנשים רבים מקצרים את אורך חיי המזגן שלהם עקב תחזוקה ושימוש לקויים, כגון הימנעות מניקוי של הפילטרים שהולכים ונסתמים ומקשים על המדחס לעבוד. גם כיוון המזגן לטמפרטורות מאוד נמוכות בקיץ, מה שלא מאפשר למזגן “לנוח”, מקשה על המדחס ועלול להוביל לבעיות.

עוד תקלות יכולות להיגרם עקב התקנה של היחידה החיצונית במקום מלוכלך, ללא הצללה וזרימת אוויר, הנחה לא נכונה של צינור הניקוז, אי התקנה של מגן ברקים, אי טיפול בתקלות בזמן בתקווה שהן יסתדרו מעצמן, ועוד. אז בשורה התחתונה, אורך חיי המזגן שלכם תלוי גם בכם וכדאי לזכור זאת ולטפל בו היטב.

 

האם כדאי לקנות מזגן חדש או לתקן את הישן?

אם יש לכם מזגן תדיראן ישן, של אלקטרה או כל חברה אחרת, מופיעה באופן טבעי ההתלבטות לגבי קניה של חדש או תיקון תקלות במזגן הנוכחי. יש להבין כי לשאלה מתי לקנות מזגן חדש אין תשובה אחת ויחידה, והדבר תלוי בעיקר בסוג המזגן שמצוי אצלכם ובסוג התקלה (מה שמצריך הזמנת טכנאי לאבחון). בסופו של דבר, מדובר בשאלת העלות של קנית מזגן חדש מול עלות התיקון, גם בראיה לעתיד מבחינת המשך תקלות במזגן הישן. 

כך לדוגמא, נזילות גז מצנרת המזגן מהוות תקלה נפוצה מאוד שתיקונה כרוך בעלויות שונות. למשל, אם מדובר בסתימה בצינור הניקוז או עקב פילטרים מלוכלכים, התיקון כרוך בעלויות נמוכות מאוד ואף ניתן לבצעו לבד, ומובן שאין צורך לקנות מזגן חדש. במרבית המקרים, גם בעיה של בריחת גז מסתכמת במאות שקלים בודדות, שיכולות להגיע גם ליותר מכך אם צריך להחליף צנרת, ועדיין לרוב לא תהיה הצדקה להחליף מזגן.

עם זאת, במידה ויש לכם מזגן קטן שאינו מקרר יתכן ויהיה צורך לקנות חדש, בהתאם לתקלה. לדוגמא, החלפה של מדחס עשויה להתחיל באלף שקלים ולהגיע לכמה אלפי שקלים, תקלה בלוח הבקרה יכולה לעלות כאלפיים שקלים, מה שיכול להצדיק קניה של מזגן קטן חדש. מאידך, אם הבעיות האלו מופיעות במזגן מיני מרכזי, הרי שעלות קניית והתקנת חדש עשויה להיות גבוהה בהרבה, ולפיכך יש הצדקה לתקן. יש לציין כי קיימות תקלות נוספות שיכולות לגרום לכך שהמזגן לא יקרר, ושעלות תיקונן מסתכמת בכמה מאות שקלים – לכן במקרים אלו עדיף לתקן גם מזגן קטן מאשר לקנות חדש.

 

לפרטים נוספים והכוונה מקצועית – פנו אלינו

יש עוד תקלות במזגנים המצריכות התייחסות פרטנית, תוך שלוקחים בחשבון את עלויות התיקון, את האפשרות שתקלות נוספות ימשיכו להופיע במזגן הישן, ולמול זאת את עלות המזגן החדש. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא, או אם אתם רוצים הכוונה לגבי קניית המזגן החדש שלכם, פנו אלינו.