פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושירות לקוחות 1-599-50-50-04
הסניפים שלנו לחצו לפרטים >
רכשת היום? קבל מחר!
1-599-50-50-04

 

 

מחפש/ת מוצר ספציפי ולא מצאת?

 

אנא מלא/י את הפרטים והצוות שלנו
ישמח לעזור לך לאתר את המוצר המבוקש.

טיפים לתחזוקת המזגן ולמניעת תקלות נפוצות

כך תשמרו על המזגן לפעילות תקינה ולאורך שנים

 

מונח מקצועי הסבר
ניקוי פילטרים

בעת פעולת המזגן, אוויר החדר עובר דרך הפילטרים הנמצאים בתוך המאייד (היחידה הפנימית) ושם מצטבר אבק. להצטברות מסיבית של אבק יש מספר השפעות שליליות – פעילות לא מיטבית ומוגבל של המזגן, פליטת אוויר “מלוכלך” לחלל החדר, הצטברות במערכות המזגן הפנימיות וגרימת תקלות ונזילות.
במזגן עם שימוש ביתי יש לנקות את הפילטרים אחת לחציון (פעמיים בשנה), בתחילת כל עונה (קיץ/חורף). במזגן עם שימוש עסקי/מסחרי יש לנקות את הפילטרים אחת לרבעון (4 פעמים בשנה).
הניקיון פשוט, יש לפתוח את חזית המזגן, לשלוף את הפילטרים, לשטוף אותם תחת זרם מים מהברז, לייבש את הפילטרים ולהחזיר למקומם בתוך המזגן.

ריחות לא נעימים

לעיתים המזגן עלול לפלוט אוויר בעל ריח לא נעים. ריח זה נוצר מהצטברות עובש ובקטריות בגוף המאייד (יחידת הפנים).
במקרה זה אינו נדיר ואינו חמור, וניתן לטיפול עצמאי בפשטות.
הניקוי מבוצע ע"י פתיחת חזית המזגן, שליפת הפילטרים, וניקוי סוללת המזגן הנמצאת מאחור. ניתן לבצע את הניקוי ע"י מטלית לחה, ובמידה ונדרש ניקיון יסודי יותר יש לרכוש תרסיס ניקוי שיסיר את הלכלוך, העובד והבקטריות.
במקרים קיצוניים, שהטיפול העצמאי אינו פותר את בעיית הריח, יש להזמין טכנאי מזגנים על מנת שיבצע ניקוי יסודי יותר בעזרת חומרים יעודיים.

תקינות צינור הניקוז

בעת פעולת המזגן נפלטים מים דרך צינור הניקוז החיצוני. יש לוודא בכל העת כי הצינור מחובר ואינו סתום, אחרת עלול להיגרם נזק למזגן.

קיבוע המעבה

יש לוודא כי מעבה המזגן (היחידה החיצונית) מקובע לרצפה או למתקן תליה קירי, זאת לטובת יציבות היחידה ולעבודה תקינה ועל מנת שלא יזוז או יפול במזג אוויר קיצוני.

סביבה מרווחת

יש לוודא שסביבת המאייד (יחידת הפנים) פנויה מחפצים/קירות/תקרה במרווח של 30 ס"מ מכל כיוון.
כמו כן, יש לוודא שסביבת המעבה (יחידת החוץ) פנויה ליניקת ופליט אוויר. חסימת סביבת המעבה עלולה לגרום אף לקלקול מדחס המזגן.